NEW YORK

De tijd gaat veel te snel. Deze drie dagen in New York zijn voorbij gevlogen. Maar gelukkig gaan we nog lang niet naar huis, we zijn nu op JFK onderweg naar Phoenix, onze volgende bestemming.
De eerste dag hebben we ontbeten bij de Boothouse. Dit restaurant ligt in Central Park aan een meer. Je kan hier heerlijke pancakes eten en even bijkomen van de drukte van de stad. Als je in Central Park bent heb je totaal niet het gevoel dat je in zo’n grote wereldstad bent. Omdat ik al om 4 uur wakker werd door de jetlag, had ik er al voor 7 uur een rondje Central park opzitten. Samen met alle New Yorkers die er joggen of hun hond uit laten. Na het ontbijten hadden we afgesproken met vrienden van onze ouders. Monique heeft op haar 17e David ontmoet en sindsdien hebben ze altijd contact gehouden. Het was dan ook erg leuk om David en zijn vader te ontmoeten. We zijn naar Staten Island geweest met de ferry en hebben het  9/11 memorial bezocht. Aan het einde van de dag splitste onze wegen, de vrouwen gingen shoppen en sushi eten en de mannen naar het Yankee stadion voor een wedstrijd.

Er is hier zo veel te doen en te zien dat je gewoon niet weet waar je moet beginnen. Op de 2e dag hebben we daarom ook ontzettend veel gedaan. We begonnen met een ontbijtje bij Le Pain Quotidien en namen afscheid van David en Don. Na het ontbijt zijn we de Top of the Rock op geweest. Een beter uitzicht over New York is er niet. We hadden ontzettend veel geluk met het weer waardoor je super ver kon kijken. Toen ik 5 jaar geleden in New York was vond ik SoHo zo’n leuk gebied dat ik hier graag nog een keer naar toe wilde. We hebben geluncht en relaxed in het Washington square park. Van hieruit zijn we naar het Meatpacking district gegaan en het Highline park. Dit park is gemaakt op een oude spoorweg die hoger loopt tussen de huizen door. Natuurlijk konden we de skyline vanaf de andere kant niet overslaan en dus zijn we met de metro naar Brooklyn gegaan. We zijn langs het water en door de wijk Dumbo gelopen. Ook zijn we nog even gestopt bij het meest fotogenieke straatje dat ik ooit gezien heb. Als je een mooie foto wilt van de Manhattan bridge moet je hier zeker even langs. We hebben burgers gegeten in Stone Street en hebben de dag afgesloten met nog een wandeling over Times Square.

De laatste dag hebben we nogmaals ontbeten bij de Boathouse en zijn we nog rond Central Park gelopen. We hebben ook het Flatirion building nog gezien. Het was geweldig om een aantal dagen naar New York te gaan en jammer om weg te moeten. Maar gelukkig is onze reis nog lang niet voorbij, hij is zelfs pas net begonnen. Ik kan niet wachten om nog meer mooie plekken en steden te zien.

They say: ‘Time flies when you’re having fun’ And I couldn’t agree more. These last 3 days in New York went by way too fast. But this isn’t the end, we’re now flying to Phoenix, Arizona we’re our road trip is going to start.
The first day we had breakfast at the Boathouse. This restaurant is located in Central Park next to a lake. We ate delicious pancakes. It’s so nice that there’s a place in New York where it’s quit and relax. After breakfast we met Monique’s American friends David and Don. Monique met David when she was 17 and they’re writing each other ever since. We went to Staten Island with the Ferry and visited the 9/11 memorial. This was very impressive. At the end of the day we split up. The women went shopping and the men went to the Yankee stadium for a game.

There is so much to see and do in a big city like New York. Therefore we visited a lot the 2nd day. We started with breakfast at Le Pain Quotidien, and said goodbye to David and Don. It was very nice meeting them! After breakfast we went on top of the Rockefeller Center building. Here you have the most amazing view over Manhattan. The weather was really nice this day so the view was even better. When I was in New York 5 years ago, I fell in love with Soho. This neighbourhood is so nice and I wanted to see it again. We ate and relaxed in Washington Square park. From here we went to the Meatpacking district and to Highlane park. This park is made on an old railroad. In the park you had a really nice view over the streets. Of course we couldn’t skip the skyline, so we went to Brooklyn with the subway. We walked alongside the water and went to Dumbo. We’ve also seen a beautiful street where you can see the Manhattan bridge through the street. We had dinner at Stone Street and ended the day with a walk over Times Square.

On the last day we went to the boathouse for breakfast again. After breakfast we walked through central park and visited the Flaterion building. It was amazing to be in New York and so sad we have to leave already. But thankfully our trip isn’t over yet, it has just started. I can’t wait to see more beautiful places and cities in America.